O mnie

Jakub Ujejski - Produktywnie.plW skrócie?

Uczę się, doświadczam, testuję i przekazuję swoją wiedzę innym.

No to teraz będzie pełna wersja.

Jak już pewnie wiesz, nazywam się Jakub Ujejski, jestem trenerem i doradcą w zakresie produktywności lub – jak wolisz – efektywności osobistej i zespołowej.

Zanim przejdę do właściwej części, tej związanej z produktywnością – krótkie wprowadzenie:

Moja historia

Wszystko przez moje zainteresowania, a raczej ich szeroki zasięg. Zawsze zazdrościłem tym, którzy wiedzieli co chcą robić w życiu. Ja natomiast interesowałem się wszystkim. Po prostu byłem bardzo ciekawy świata. Odkąd pamiętam towarzyszą mi dwa pytania: Jak? i Dlaczego?

Gdy dostałem pierwszy komputer, to po okresie fascynacji grami zacząłem programować. Później, w czasach szkoły średniej bardzo interesowałem się psychologią i socjologią (ludźmi).

Chciałem studiować psychologię, ale ktoś kiedyś powiedział, że jestem umysłem ścisłym więc brakło mi odwagi i zdawałem na informatykę. Niestety za duża konkurencja sprawiła, że się nie dostałem. Trafiłem jednak na inny ciekawy i jak się potem okazało wymagający kierunek – metalurgię.

Pech chciał, że po roku studiowania zdałem sobie sprawę, że wcale nie chcę spędzić życia jako etatowy pracownik w branży metalurgicznej. Chciałem być przedsiębiorcą więc zacząłem szukać innego pomysłu na życie.

Angażowałem się w różnorakie inicjatywy studenckie oraz te ze świata IT. W międzyczasie idea przedsiębiorczego podejścia do życia tak mi się spodobała, że zacząłem o tym rozmawiać ze znajomymi. Ich pochlebne opinie o sposobie w jaki przekazuję swoją wiedzę sprawiły, że zapragnąłem to robić na szerszą skalę.

Niestety wiązało się to z pokonaniem jednej z większych barier – strachu przed wystąpieniami publicznymi, której nabawiłem się jeszcze w liceum. Uzbrojony w wiedzę postanowiłem wrócić do „jaskini lwa” i zacząłem prowadzić warsztaty w ramach lekcji przedsiębiorczości i lekcji wychowawczych w liceach.

Sukces w przełamaniu strachu i przemawianiu do uczniów (to podobno najbardziej wymagająca publiczność) utwierdził mnie w przekonaniu, że chcę pomagać innym i dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Na trzecim roku studiów podjąłem decyzję, że zacznę studiować coś co bardziej mi się przyda w życiu, czyli finanse i zarządzanie. Tym sposobem trafiłem na studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Zacząłem też prowadzenie bloga o przedsiębiorczości. Nie było łatwo, bo musiałem przełamać kolejny strach – tym razem przed publicznym pisaniem. Do dziś nie wiem jak z ucznia, który z wypracowań w szkole dostawał najwyżej 3 z minusem stałem się blogerem.

Jeszcze wtedy nie zdawałem sobie sprawy, że to właśnie jest moment przełomowy. Studia dzienne w Krakowie, studia zaoczne w Warszawie, funkcja wiceprzewodniczącego zarządu STN, Zarządzanie zasobami ludzkimi w „ITwKrakowie”, dorywcza praca, żeby opłacić czesne, blogowanie oraz szeroko pojęte życie prywatne – zajęcia związane z tymi wszystkimi rolami sprawiły, że zacząłem szukać skutecznego sposobu na zarządzanie sobą w czasie.

Produktywność

Produktywność stała się punktem wspólnym dla tych moich, pozornie niezwiązanych ze sobą zainteresowań: informatyki, psychologii, ekonomii i przedsiębiorczości.

Z olbrzymim zapałem zdobywałem (i nadal zdobywam) wiedzę w tej dziedzinie wprowadzając i testując różne metodologie, narzędzia i techniki. Pozwoliło mi to na przejęcie większej kontroli nad własnym życiem i zwiększenie osobistej produktywności.

  • Wyeliminowałem ze swojego życia telewizję i radio zamiast tego przerzuciłem się na słuchanie podcastów i oglądanie wybranych programów w formie VOD czy subskrypcję kanałów RSS, które mnie szczególnie interesują.
  • Z gadżeciaża, który w pewnym momencie posiadał np. 4 urządzenia służące do odtwarzania muzyki stałem się wymagającym użytkownikiem, który stara się w pełni wykorzystać możliwości tego co ma zanim sięgnie po kolejne urządzenie.
  • Z nocnego trybu życia i robienia wszystkiego na ostatnią chwilę przeszedłem do wczesnego wstawania i realizowania pracy zgodnie z wcześniej przygotowanym planem.
  • Zacząłem regularnie ćwiczyć i zwracać większą uwagę na to co jem.

Sukcesywnie doskonaliłem również dzielenie się swoją wiedzą. Zdobywałem doświadczenie w przemawianiu do kilkudziesięciu czy nawet kilkuset osób jak również w prowadzeniu indywidualnych warsztatów na żywo. Nie byłbym sobą, gdybym nie wykorzystał tutaj Internetu do prowadzenia konsultacji, tworzenia kursów czy chociażby prowadzenia tego bloga.

Oczywiście ciągle borykam się z nowymi wyzwaniami jak chociażby dokończenie i wydanie książki. Mam też gorsze dni, bo jestem tylko człowiekiem, ale świadomość, że zgłębiam temat, który mnie niesamowicie fascynuje, dzięki temu polepszam swoje życie i jakby tego było mało, mogę się tym wszystkim dzielić z innymi ludźmi, działa na mnie niezwykle motywująco.

W 2010 roku dołączyłem jako partner do zespołu doradców inOrder gdzie pomagamy menedżerom i osobom na kierowniczych stanowiskach w zwiększaniu ich własnej produktywności oraz przejęciu pełnej kontroli nad swoim życiem biznesowym i prywatnym.

Jak mogę Ci pomóc?

Czy dostrzegasz jakiś problem związany z realizacją własnych zamierzeń? Może potrzebujesz wsparcia w zakresie organizacji własnego dnia? Może spotkania, które prowadzisz nie są tak efektywne jakbyś tego oczekiwał? A może chciałbyś, żeby pracownicy w Twojej firmie pracowali efektywniej?

Napisz do mnie korzystając z formularza na stronie Zapytaj.

Pozdrawiam i czekam na wiadomość od Ciebie,
Jakub Ujejski

PS. Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na darmowy newsletter i poznaj m.in. 8 sposobów na więcej czasu w ciągu dnia.