Jak drukowanie do PDF zwiększa produktywność

Przypomnij sobie kiedy ostatnio szukałeś jakiegoś papierowego dokumentu? Czy szybko go znalazłeś, czy musiałeś przejrzeć stertę innych, żeby po kilku minutach trafić dopiero na ten odpowiedni?

Dokumenty w formie elektronicznej mają jedną olbrzymią przewagę nad dokumentami papierowymi: można je bardzo szybko odnaleźć i przeszukać. Tak więc dotarcie do informacji której w danej chwili potrzebujesz zajmuje na komputerze kilka sekund a odszukanie tego samego np. w szafie z segregatorami to raczej kwestia minut.

Niestety wiele informacji dostępnych w sieci, które chcielibyśmy zachować, dostępna jest tylko w opcji do wydruku (strona www z danymi potwierdzającymi rejestrację/zakup).

Jestem w prawdzie zwolennikiem drukowania i czytania dokumentów np. w pociągu czy przed spotkaniem. Nie zawsze jednak chcę drukować wszystko od razu na papierze. Drukowanie do pliku PDF jest więc dla mnie świetnym rozwiązaniem.

Ponadto w ten sposób możesz zarchiwizować wiele informacji unikając zagracenia biura zbędnymi papierami.

Jak „wydrukować” dokument do pliku PDF

Żeby korzystać z tej opcji wcale nie trzeba kupować drogiego oprogramowania.
Na MacOSX wystarczy wejść w menu Plik>Drukuj i klikając w przycisk PDF wybrać opcję zachowaj jako PDF.Drukowanie do PDF na MacOSX
Pod Windows wymagane jest zainstalowanie małego programu (np. darmowy PDF Creator), który pojawi się w systemie jako nowa drukarka. Wystarczy wybrać tę drukarkę, a informacje zamiast na kartce papieru zostaną zapisane na dysk w postaci pliku PDF.

Format PDF ma to do siebie, że dokładnie odzwierciedla to co ma być wydrukowane więc zapisany w ten sposób dokument nie zostanie później zniekształcony.

Komentarze jak zwykle do dyspozycji.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się na darmowy newsletter i poznaj m.in. 8 sposobów na więcej czasu w ciągu dnia.

komentarze 3 to Jak drukowanie do PDF zwiększa produktywność

  1. No dzięki. Kiedyś była opcja drukuj do pliku – ale ulepszanie Wina ją unicestwiło (chyba).

  2. Trzymanie dokumentów w PDF ma (poza ekologią i wygodą składowania :) ) kolejną zaletę – takie dokumenty są indeksowane (nazwy plików i TREŚĆ) przez oprogramowanie takie jak choćby Google Desktop (dostępne dla Windows i Mac), co pozwala na bardzo proste ich wyszukiwanie, przez wpisanie w odpowiednim okienku Google Desktopa np jakiegoś słowa, nazwiska, frazy, która występuje w dokumencie. Tym samym nie trzeba pamiętać folderów w których plik się zapisało, tylko jest prawie pewnym to, że taki dokument zostanie wyświetlony na liście wyników wyszukiwania.

Trackbacks and Pingbacks:

  1. PDFy ciągle w cenie « OSblog.pl Internet, Social Media, Hardware & Software - 04.09.2010

    […] Ujejski mówi nam, że drukowanie do PDF zwiększa produktywność, a przecież w dzisiejszych czasach chcemy […]