Organizacja pracy: Co to jest?

Nie, nie chodzi o organizację zajmującą się poszukiwaniem pracy.

Jak widzisz, temat który chcę poruszyć wymaga pewnych wyjaśnień. Kolejny raz napotkałem na swojej drodze kłodę w postaci języka polskiego. W języku angielskim istnieją dwa określenia konieczne do zrozumienia tej tematyki.

Workflow – tłumacząc dosłownie to przepływ pracy. Oznacza to mniej więcej szereg czynności jakie wykonujemy podczas typowego dnia pracy. Pisanie artykułu składa się z wymyślenia tematu, zebrania pomysłów, pisania, edycji i opublikowania – to jest właśnie taki workflow dotyczący pisania. Osoby znające GTD wiedzą jaki ma workflow: gromadzenie, analizowanie, porządkowanie, przegląd i wykonanie.

Professional Organizing – przetłumaczony jako profesjonalne organizowanie niewiele mówi, tym bardziej, że Professional Organizer to zawód, a w Polsce zazwyczaj kojarzy się z „profesjonalnym” podręcznym zestawem „kalendarz, notes, książka adresowa”. Mówiąc o organizacji (zwłaszcza o organizacji pracy) mam na myśli przejęcie kontroli nad otoczeniem, a w szczególności nad narzędziami i materiałami, które wykorzystujemy.

Organizacja pracy

Zatem organizacja pracy, którą zajmę się w najbliższym czasie będzie dotyczyła procesów (workflow) oraz wykorzystywanych narzędzi.

Kolejny mit z którym muszę się rozprawić w tym wstępie to kojarzenie zorganizowanej osoby z pedantem, który przez większość swojego dnia spędza na dbaniu o to, żeby długopisy leżały zawsze równolegle w odległości dokładnie 30 cm o prawej i 25 cm od górnej krawędzi biurka.

Osoba zorganizowana to osoba, która wie gdzie co ma i dodatkowo ma wszystko tam gdzie powinno być. Wiem, że brzmi to trochę skomplikowanie, ale właśnie wytłumaczeniem tego zdania zajmę się w kolejnych artykułach.

Teraz mam prośbę do Ciebie. Opisz w komentarzu na czym polega Twoja praca. Nie pisz jaki zawód wykonujesz (jakie masz stanowisko), tylko czym w ciągu dnia się zajmujesz. Jakiego rodzaju czynności wykonujesz?

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się na darmowy newsletter i poznaj m.in. 8 sposobów na więcej czasu w ciągu dnia.